Mange Gode Råd  Råd  Computer & Elektronik  Hjemmeside  Målrettet markedsføring på internettet
Vurdering af dette råd:
 
Gennemsnit: 6 ud af 1 stemme(r)
Hjælp med at vurdere dette råd ved at give din bedømmelse:
Du skal være logget ind for at kunne stemme

Målrettet markedsføring på internettet

Der var en gang hvor markedsføring på internettet typisk involverede bannere og andre grafiske elementer, hvor man købte pakker på et antal visninger. At udbyde disse annoncer var typisk forbeholdt de store sider, som havde mange besøgende. Annoncørerne var ligeledes typisk de store virksomheder, fordi udarbejdelsen af bannere og betaling af annonceudbydere var relativt dyrt for de mindre virksomheder.

Der er sket meget siden da. Flere forskellige virksomheder, såsom Google og Yahoo, tilbyder nu at fungere som mellemleddet mellem dem der ejer hjemmesiderne og dem der ønsker at annoncere. Det fungerer på den måde at nogen af søgemaskinernes robotter fra f.eks. Google og Yahoo, gennemsøger de enkelte sider på en hjemmeside og fastslår hvilke ord der er mest fremtrædende. Når ejeren af hjemmesiden har placeret elementerne fra Google eller Yahoo, så sørger elementet selv for at præsentere annoncer der relaterer til det indhold man har på siden.

Som annoncør køber du dig derfor ind på bestemte søgeord, og når folk besøger sider der handler om dette søgeord – eller søger efter det i søgemaskinerne – så fremkommer din annonce. Denne måde at markedsføre sin side på anbefales fordi du selv kan styre hvor mange penge du vil bruge pr. måned, og fordi det er så målrettet er der større sandsynlighed for, at du faktisk får værdi for pengene.

Skrevet af Anonym

Kommentarer (0)

Ingen kommentarer!
De 5 brugere med flest indsendte råd:
  1. MetteJ (372)
  2. kokkepigen (165)
  3. Frk.Hansen (62)
  4. kasperinline (55)
  5. AndiBM (48)